Kursdag

Har varit på kurs i Nyköping idag. Den ingår i projektet "Landsbygdsturism" som jag är med i och denna gång var vi hos familjen som driver Lasätter. Kursen hette "Storytelling" och handlade om att i sin marknadsföring använda korta sanna beskrivningar av händelser som stärker ens varumärke och gör att kunden väljer just mitt ställe. En bra kurs där man verkligen förstod och kände vilken skillnad det blir om det som sägs berör och inte bara är en massa kall fakta.



Efter kursen åkte jag via Gnesta och handlade lite inför lägerhelgen. Det blev sen hemkomst. Kollade de nya lammen och de såg ut att må bra. Duktig tacka som tar väl hand om dem. När jag skulle ta in Bilbo och Chassi for Domina runt i sin hage i full karriär. Först trodde jag hon lekte men sedan upptäckte jag att hon var skräckslagen. Hon hade lyckats få svansen att fastna i spiralgrinden och slitit loss själva spiralen vilken hängde i svansen och for i gräset bakom henne. Tack och lov är hon en klok häst så jag kunde lugna henne med rösten, sätta på grimman och tillsammans i snigelfart gick vi till stallet. Hon var rädd men höll sig lugn. Inne i stallet tog jag saxen och klippte helt enkelt av en bit av taglet. Ville inte stå och försöka dra loss eftersom hon var så spänd. Allt gick väl men kunde ha slutat illa.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Lena! Vilken tur att det gick bra. Ingen helt ovanlig olycka med spiralgrindar som fastnar i just svansen - man borde uppfinna någon slags tunn plastslang/fodral som man kunde trä över spiralerna för att undvika sånt här. Härligt att hon inte skadade sig! Kram Helene och Rulle

2010-05-20 @ 13:25:04
Postat av: Anonym

Hej Lena! Har länge varit sugen på att ta grönt kort, skulle vara jättekul om du kunde hålla en kurs i grönt kort eller liknande... Mvh jossan

2010-05-20 @ 20:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0