I bitar

Åkte bort mitt på dagen till Tottegänget för att se att de hade det bra i sin hage på Börsnäs. Direkt när jag kliver ur bilen ser jag Totte nere i backen med sitt regntäcke hängade runt huvudet, precis bakom öronen. På långt håll såg det ut som det satt åt under käken men när jag kom närmre så var det inte så illa som tur var. Det relativt hela täcket som jag satt på honom var nu helt i trasor. Flera bitar hittade jag i hagen lite här och där och de övriga slamsorna hängde alltså runt halsen på Totte. Han såg ut att gilla att jag befriade honom från det.


Ett före detta regntäcke

Jag har fått order av Sverker att jag ska klättra Totte i backar för att stärka hans svaghet i ryggen så jag satte på honom grimman och sedan klättrade vi upp och ner för en brant slänt inne i hagen. Jag blev trött men han verkade tycka det var kul men konstigt att vi skulle upp och ner som om matte inte kunde bestämma sig.

Hästarna har en strid bäck som går mitt i hagen. Jag såg att de hade betat ner det mesta på ena sidan men den andra var helt orörd. Jag gick ner till bäcken och hoppade över och då följde alla med och med lite olika hopptekniker tog de sig över och galopperade sedan runt i full glädje på den nya ängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0