Härligt gäng

Nu har alla mammor och barn som var här i helgen åkt hem. Det var långväga gäster denna gång. Två familjer var från Göteborg, två från Uppsala och en från Stockholm. Det var ett väldigt trevligt gäng där alla fick bra kontakt med varandra och hade roligt ihop. Barnen hittade också varandra direkt och satt tillsammans från första stund vid matbordet.

Väderprognonsen såg inte allt för munter ut inför helgen men vi hade en himla tur. Det regnade på lördag eftermiddag så ett ridpass blev i regn men i övrigt var det uppehåll och idag tittade t o m solen fram lite.

Hästarna skötte sig bra även denna gång. Tyvärr visade Elin hälta vid andra ridpasset på lördagen så Henry som var reserv denna helg fick hoppa in på söndagen. Jag kollade Elin noga nu på kvällen men jag kunde inte hitta några svullnader eller någon värme. Min equiterapeut kommer i morgon så om han hinner ska jag be honom kolla om hon kanske sträckt sig i ryggen. Jag avmaskade Mulle, Henry, Elin och Mia innan jag flyttade dem till lösdriften inför natten. Deras beteshage står klar på Börsnäs och väntar på dem så antingen går jag över med dem i morgon kväll eller under tisdagen.


Elin

Kommentarer
Postat av: Therese Öhrn

Hej Lena, tack för en fantastisk helg på er fina gård! Det var roligt och lärorikt på alla sätt - dottern har fått mig att lova att någon gång få komma till er igen. Kul också att få lära känna dina fina hästar som har det så bra och är så harmoniska! Skickar lite bilder på en cd-skiva.

Kram Therese

2010-05-10 @ 20:45:00
Postat av: Carina Håkansson

Hej Lena och ett stort tack för en härlig helg! Jag tycker också att vi var ett väldigt bra gäng med mammor och barn, vi hade kul från första stund! Det var också så roligt att få rida och umgås med dina hästar. Mulle blev en stor favorit hos oss! Vi hoppas kunna komma tillbaka snart.

Kramar Carina och Hanna

2010-05-12 @ 10:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0