Fynd på ridbanan

5 mammor med barn anlände i förmiddags till Rocklösa. Efter lite introduktion och genomgång i stallet var det dags för mammorna att provrida sina hästar. Alla kom igång och skrittade runt och sedan travade de lite och bekantade sig med "sin" häst. Mot slutet av ridpasset fick jag syn på något ljust som låg på ridbanan. Jag gick bort för att kolla vad det var. Jag trodde inte mina ögon. Där mitt på i sanden låg ett jättestort fågelägg. Jag har faktiskt aldrig sett eller hållit i ett så stort ägg. Det hade några små skador i skalet så troligtvis måste det vara en äggtjuv som tagit det i sin mun och sedan tappat det på sin flyktväg. Funderar på om det kan vara räven?



Var tvungen att lägga det på vågen och det vägde 185 gr. Det känns riktigt tungt. Kan det vara ett gåsägg? Har inte bestämt för om jag ska knäcka det och titta inuti. Det kanske blir en superstor omelett. Eller så ligger det en halvruvad fågelunge därinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0