Det närmar sig

Nu syns det väldigt tydligt på Domina att hon är dräktig. Magen bullar ut ordentligt och det börjar bli tjocka strängar framför och bakom juvret. Ett tag var jag inte riktigt nöjd med hennes hull men de sista veckorna har jag ökat på ordentligt och nu har hon blivit riktigt fin. Min veterinär föder upp galoppörer och jag såg hur hans ston fallit ur när de fick föl trots att de får så mycket mat. Domina är ju också ett fullblod så det gäller nog att helst ligga på plus innan om det går.



Sista betäckningen på henne var 30:e juni så i slutet på maj börjar det brännas. Sedan kan det förstås komma ett par veckor före eller efter. Pratade med en annan uppfödare idag och hon hade hört rapporter om att stona gick över tiden i år. Antagligen p g a att värmen inte kommer igång.

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad härligt att höra att hon har blivit så fin i hullet! Lycka till med fölningen och hälsa fina Domina från mig.

2010-05-07 @ 20:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0