Det blev en hingst

På de första bilderna från i morse var han inte ens 1 timme gammal. Han är så fin och Domina är lugn och trygg. Man kan gå in och vara med dem och hon blir inte orolig. Fölungen tycker det är lite läskigt med människor ibland och tar gärna skydd bakom sin mamma. En liten komplikation har tillstött. Efterbörden ville inte lossna så efter att jag jagat min veterinär hela eftermiddagen  utan att få kontakt valde jag ringa en rutinerad uppfödare om råd. Fick tips om att ringa seminstation för att få tag i en spruta med något som skulle hjälpa till att få ut den. Anders fick kasta sig i bilen när han kom från jobbet  och åka 10 mil och hämta. Vi fick två sprutor som skulle ges med två timmars mellanrum. Hjälpte inte det var det bara att kalla ut jourveterinären från Katrineholm. Som tur var svarade Domina redan på första sprutan och allt lossnade och kom ut.

Att Anders fick åka iväg berodde på att jag just startat upp ett nytt mamma-barnläger, Alla våra gäster har engagerat sig massor i hur det skulle gå med Domina och fölisen.

Här kommer några bilder taget lite längre fram på dagen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0