De första i gräshagen

Vad skönt att fåren nu är klippta. Killen som jag haft i många år dök upp idag på förmiddagen och klippte snabbt tackorna och baggen. Det gick väldigt smidigt trots att det var lite hojtande på lammen när just deras mamma låg under saxen. Jag tror tackorna tyckte det var skönt att bli av med den varma ullen. Dags att planera in betessläppet.


Nakna kroppar

Sedan ringde jag på en hästannons som jag sett. Det lät väldigt bra och turligt nog bor min bästa kompis dotter i närheten av där ponnyn fanns så hon åkte och provred den. Den stod mest på bakbenen eller skenade runt så den ska jag INTE köpa. Det är lite svårt att förstå att en beskrivning man får på telefon stämmer så dåligt med verkligheten.

Det börjar bli grönare på gärdena så Bouchette, Clarissa och Domina fick en bit att gå och beta på och vänja in sina magar. Tänkte ha dem på vallen under dagen och så får de gå i lösdriften under natten. Mullegänget ska jag också ordna så de kommer igång med gräsätandet. Totte och hans kompisar får vänta till nästa vecka men då är det deras tur.




Lyckliga busiga hästar


Snacka om avundsjuka hos de andra

Visade min bagge för en spekulant idag. De var väldigt sugna men skulle kolla upp lite med sjukdomsprogrammet de deltar i om det var OK att köpa från mig eftersom jag inte är med i samma program.

Sedan kom en tjej och provred Miljard. Han var nog lite för ung för henne för det märktes att hon saknade rutin i vissa lägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0