Byråkrati av stora mått

I dag har jag tillbringat den mesta tiden vid skrivbordet. Tid som har känts ganska meningslös. Jag har sökt ett bidrag från Länsstyrelsen för kompetensutveckling och nu ville de ha in kompletterande handlingar. För ett år sedan skickade jag in en affärsplan, en utvecklingsplan och mina årsredovisningar för de senaste två åren. Nu var jag ändå tvungen att göra allt igen. Lite förändringar blev det i handlingarna men det känns löjligt att det inte bara räcker med några rader om vad som hänt sedan tidigare handlingar. I kuvertet ligger nu nerstoppat 13 papper. Förutom min arbetsinsats måste de nu på Länsstyrelsen ägna ett antal timmar att läsa och sätta sig in i materialet. Jag hoppas nu i alla fall på ett ja från dem på min ansökan.


Stortvätt i solskenet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0