Akupunktur

I dag har Sverker varit här igen. Först kollade han de hästar som fick en behandling förra veckan. Totte var helt OK och behövde ingen mer men Miljard var fortfarande låst i ryggen. Efter en kvart med nålarna släppte det ordentligt så troligtvis är det nu bara att köra på. Har tyckt att han inte är så stark som han borde vid ridning och låsningen är säkert förklaringen till det.

Nästa häst var Bouchette. Direkt såg Sverker när hon gick att hon rörde lite annorlunda på ena bakbenet. Det här har nog uppkommit för att hon avlastat sin bog efter skadan förra året. Jag har kännt i sätet när jag ridit henne att hon har lyft mig lite mer och det fick sin förklaring nu. Spännande att se om det känns rakare efter behandlingen. I morgon ska hon vila men sedan blir det en liten provritt. Man blir lite förvånad att veterinären inte ser sådana här saker. Bouchette har ju blivit friskförklarad men just den här grejen hade hon även då. Det skulle säkert med tiden blivit snedbelastning och nya skador som följd.


Bouchette njuter av gröngräset

Där efter var det Henrys tur. Jag hade gått upp extra tidigt för att hinna bort till Börsnäs och betet de går på och ta hem honom. Han gnäggade så gulligt till sina kompisar, som han var tvungen att lämna, under nästan hela vägen hem. Henry behövde också en del nålar för han var stel i ena sidan. Det har jag känt de senaste gångerna jag ridit honom så nu efter behandlingen kommer han nog ha lättare att forma sidan i höger varv. Henry hade också lite nackspärr som Sverker fick loss.

Sista hästen som fick en genomgång var Grattis. Han var väldigt muskelöm i ena bogen. Troligtvis har han fläkt sig. Lite nålar skulle påskynda läkeprocessen. Grattis var däremot inte stel någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0