Med nya ögon

I dag har jag hämtat mina glasögon. Blev rekommenderad att inte använda dem vid bilkörning den första tiden. Tydligen viktigt att vänja sig först eftersom glasögonen gör att det är suddigt i vissa vinklar. Jag har haft på dem hela eftermiddagen här hemma men sedan skulle jag och Totte iväg på träning så då fick de stanna hemma. Nu på kvällen har jag haft dem på när jag tittat på TV och måste säga att bilden är mycket tydligare. Har lite svårt i växlingen mellan slipningen för långt håll kontra kort håll men annars har det gått väldigt bra.

Träningen med Totte gick så fantastiskt bra. Det började med att han blev väldigt upphetsad när vi var på väg till ridhuset från parkeringen. Han såg en häst med vagn långt bort och det var bara så läskigt. När jag skulle sitta upp hörde han hästen med vagn utanför och då blev han så rädd så jag hörde hur hans hjärta slog fast jag stod bredvid honom. Stackars Totte. Det kanske var den där extra energin som gjorde att han gick så superbra. Jag kände mig i högform och fick verkligen till allt idag.



När jag kom hem stod fåren och vrålade efter mat (de är verkligen jobbiga att höra). Bilbo och Chassi var också otåliga på att få komma in i boxarna. Efter att jag fixat de otåliga djuren bytte jag täcke på Totte och tog av transportskydden. Han får alltid stå inne några timmar efter träning så han är riktigt ordentlig torr innan han går ut i lösdriften. En stor påse med hösilage uppskattar han att stå och tugga på. Sedan var det flasklammens tur att få sitt. Jag har tre stycken som jag understödjer med lite välling. De tre delar på en flaska så det är inte så stora mängder på var och en men de håller sig fina och än så länge har ingen fallit ifrån av fyrlinggrupperna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0