Kaos

Det blir inte alltid som man planerat. I dag skulle jag åka till Uppsala och hälsa på Miljon var det tänkt men när jag kom ner till fårhuset var det kaos. Det fullständigt kryllade av små svarta nyfödda lamm. Mitt bland krälande, pipande lamm stod två tackor och allt var ett virrvarr. Jag räknade till sju stycken och under tiden när jag funderade på vad jag skulle göra så föddes ett till - nu var det åtta.



Jag började med bygga en stor box så alla blev samlade. Sedan delade jag den i två så att tackorna fick varsin. Sedan var frågan vems lamm som var vems. Försökte iaktta dem och se om de stötte bort något och vilka de slickade på. Konstaterade efter en stund att de nog inte själva visste. Verkade som de var beredda på att acceptera allihopa. Jag delade upp så de fick fyra var och alla verkar nöjda. Jag tror att den ena tackan fick tre och den andra fem egentligen men nu får de ansvar för fyra var. Antagligen får jag gå in och stötta med lite flaska framöver.



Jag hann förstås inte till Uppsala så det får bli vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0