Hämtat häst

En till lånehäst har jag hämtat under dagen. Den kommer ifrån Nyköping. Det är en lite längre tur att göra men jämfört med förra året så känns det nära. I fjol hade jag många sjuka hästar så för att klara behovet inför sommaren fick jag hyra in extrahästar från Örebro, Gränna och Jönköping. Det blev många och långa turer för att hämta och lämna.

Dagens lånehäst heter Melody och är ett halvblod av lite mindre modell. Hon ska bara vara här i en månad så jag tänkte sätta ihop henne med en annan häst som kommer hit inom kort. Det känns onödigt att introducera henne i en av mina befintliga flockar när det gäller så kort tid. Melody verkar ha funnit sig snabbt tillrätta och i natt får hon gå tillsammans med Bilbo och beta.


Bilbo en ponny med mycket energi och lekfullhet

På tal om Bilbo så har han inte varit så snäll mot nykomlingen Elza. Han har ägnat hela dagen åt att jaga henne en bit ifrån de andra. Däremot verkar Loppan (som bestämmer) accepterat henne så snart har nog hela flocken låtit henne komma in i gemenskapen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0