Inspektion

Förmiddagen inleddes med ett besök av en miljöinspektör från kommunen. Vår gård var uttagen för kontroll när det gäller gödselhantering, avlopp, energi och hur gödseln sprids och används. Det var en mycket pratsam kille som gillade detaljer och hade en mängd frågor. Vi har ju ett väldigt litet lantbruk så många av frågorna berörde inte oss. Besöket tog fruktansvärt lång tid och man kan bara konstatera att tjäntemän i kommunen inte är speciellt effektiva i sitt arbete. De har ju tur som kan lyfta lön ändå.

Efter att ha haft en ridlektion skyndade jag mig in för att baka. I dag provade jag ett annat recept med röda vinbär. Det var muffins. Först trodde jag det var fel på receptet för det skulle inte ingå något bakpulver. Jag följde i alla fall det som stod och det blev ett mycket gott resultat. Det blev lite mer som en mördeg. Anders tog t o m två vid fikat och det är oerhört sällsynt. I morgon ska jag baka några satser till och frysa in. Pajen med kolasås och vinbär kalasade vi på som efterrätt när mina föräldrar var på middag. Mycket god den också.


Dags att grädda i ugnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0