Innepyssel

Ytterligare en dag med värmerekord. Vill helst inte gå ut men mina gäster som är här på hästsemester skulle visas runt lite vart man kan rida när man vill rida på uteritt. Det blev drygt en timmes promenad runt med dem (de red förstås) i skogen och på småvägarna. Därefter planterade jag några växter och vattnade blomkrukorna utomhus innan jag drog mig in i huset där det var lite svalare.

Lite pappersjobb och annat småplock blev gjort innan jag bestämde mig för att baka. De röda vinbären är klara och i senaste Land var det flera recept med just röda vinbär. Jag gjorde ett pajskal som skulle stå i kylen ett tag innan gräddning så under tiden satte jag mig solgasset och plockade vinbär. Väldigt rogivande är det att plocka bär. Det tar sin lilla tid men det är en stund där man känner att tiden liksom stannar upp. Sedan gräddade jag pajskalet och gjorde en kolasås som det skulle fyllas med. När det är dags att äta pajen ska den dekoreras med bären.



På eftermiddagen blev jag telefonintervjuad av journalisten på tidningen Ridsport om sittben. Det blev över en timmes prat och hon blev så inspirerad så vi ska fortsätta samtalet och stämma av på onsdag igen. Spännande att se hur artikeln kommer bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0