Några njutningar

Vad många njutningar det finns i livet om man tänker efter och vad tråkigt livet skulle vara om man inte unnade sig några. Jag tror det skulle bli en väldigt lång lista om jag skrev ner de jag gillar. Här kommer i alla fall två av mina.

ÄTA SEMLOR



En härlig frestelse precis när den allra mörkaste perioden börjar ge sig och man ledsnat på julkakor. Jag är så lyxig så jag kan sätta i mig minst en semla om dagen under en period. Köper man färdiga blir det dyrt så jag har ett annat knep. Jag köper släta bullar och ett stort paket mandelmassa. På bullarna skär jag av ett lock, lägger på en lagom skiva (inte för tjock) mandelmassa och så massor med vispgrädde. Florsocker (jätteviktigt) siktar jag, genom silen, över semlan. Den här semlan är mycket godare än den köpta varianten och jag avnjuter den oftast med en kopp kaffe.

MASSAGE



Jag har världens bästa massör. Hon åstadkommer fantastiska resultat. Alla eventuella problem eller smärtor försvinner hos henne. Dessutom är rummet och allt runt omkring så fint och mysigt. När jag kommer dit har hon alltid slagit på extra värme på massagebänken och hon vet att jag vill ha ett tjockt täcke över mig. Jag gillar tystnad men annars kan man få lyssna på vacker musik. Är det mörkt tänds levande ljus och sedan är det bara så skönt att bli masserad. Hon jobbar med två metoder: en som verkligen gör nytta där hon jobbar med flödet i kroppen. Den känns inte så där härligt skön men tar verkligen bort problemen. Den andra metoden är den klassiska - då bara njuter man. Tiden hos henne går alltid alldeles för fort. Jag unnar mig ett besök ungefär var 5:e vecka. Det har räddat min kropp från förslitningsskador.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0