Dominas mage

Nu börjar det synas på Dominas mage att det ligger en fölunge där inne. Hon har fått det där speciella dräktighetsstuket på magen. Hon ser väldigt nöjd och glad ut och verkar trivas med att bli mamma i vår. Jag tittade i almanackan och hon blev betäckt 29 juni. Eftersom de är dräktiga ca 11 månader så kommer hon få föl i slutet av maj eller början av juni. Mina tidigare fölungar har alltid kommit ca 14 dagar efter utsatt tid och alla har varit hingstar. Den här gången önskar jag mig ett stoföl.

Domina utfodras med extra protein varje dag. Inte så stor dos ännu men jag vill att hon ska vara i bra hull hela tiden och försöker bygga upp henne lite extra nu.




Kommentarer
Postat av: Ylva

Gud va roligt ska bli så kul när fölet kommer!

2010-01-18 @ 16:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0