Fotvård

Startade dagen  med att försova mig rejält. Ska inte berätta för er hur länge men det var väldigt sent innan jag vaknade. Det berodde nog på att en katt hade gömt sig i mitt rum i natt så när jag sovit en liten kort stund väckte den mig och ville ut. Sedan var det helt hopplöst att somna om. De förlorade timmarna hämtade jag igen på morgonen som sagt. När jag vaknade fick jag väldigt bråttom ner till stallet för hovslagaren skulle sko om alla hästarna idag och han hade förstås redan kommit när jag kom ner.



Hovslagare skulle man vara. Med min rygg skulle det aldrig gå men för starka friska personer är det ett drömyrke om man ser till inkomsterna. 5.500:- + 25 % moms kostade kalaset och det tog honom drygt 4 timmar att fixa 12 hästar. Det ni!



Sedan bar det iväg till träningen. Totte krånglade en del vid lastningen i dag också men han ger sig alltid till slut. Väl framme kom vi inte in i ridhuset för det gick inte att öppna dörren. Det visade sig när vi väl fick hjälp att det var något fel på handtaget så det behövdes lite specialtricks för att få upp den. Träningen gick kanon och Totte gjorde fantastiska öppnor i galoppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0