Snöstorm och traktorhaveri

Väderprognosen stämmer verkligen. Det skulle börja snöa kl 13.00 idag och det gjorde det. Det är en del vind så det bildas snödrev. Det ska nu hålla på till kl 13.00 i morgon och det ska visst komma minst 30 cm snö. Jag skulle ha åkt på longreiningkurs i morgon men den har blivit inställd p g a vädret. Jag gillar snö men nu börjar det bli jobbigt med den stora mängden.


Snöig Zcrollan

Det är ju alltid när man behöver något som bäst som det går sönder. Mitt i all snöröjning pajade kopplingen på traktorn. I morgon bitti skulle jag köra ut en ny bal till Totte och sedan halma alla lösdrifter. Nu måste jag försöka få till det för hand i stället och det blir inte lätt. Har jag inte traktorn går det inte att flytta balen och ensilagebalarna. Det är en stor snövall framför dem och de är helt dränkta i snö. Det blir tufft.

Den dagen den sorgen - nu ser jag fram emot en god lördagsmiddag och sedan OS.



Så här vackra blommor njuter vi av i vårt kök. Lite vårkänsla! Vi fick dem och två buketter till av Statoil som en ursäkt för ett misstag de gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0