Så vackra

Vi har fått hem lammskinnen från förra årets lamm. De är nog de finaste vi fått på många år. Vår bagge är grå och det har slagit igenom så det blev inga svarta skinn denna gång. De grå är allt från ljusare till mörkare och flera är väldigt vackert melerade. Mycket hög klass var det också på de få vita.

Grå skinn är det som säljer allra bäst. Eftersom jag har får av rasen leichester så blir de vita väldigt lockiga och fina och många faller pladask när de ser dem. Jag har jobbat i många år med att förbättra skinnen genom noggrann avel. Så nu är de oftast både mjuka och glansiga med fin struktur.






Kommentarer
Postat av: lena oktav

Så fina. Jag fick ju ett av dina skinn i julklapp från jasemin o jag har det i soffan, så varmt o skönt att sitta på. Har tvättat det flera gånger o lika fint fortfarande. Köpt ett från ikea, klarade inte tvätt lika bra utan blev stenhårt.

2010-02-04 @ 22:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0