Praktisk foderhantering

På förmiddagen packar jag alltid alla foderkassar till hästarna. De som ska till Mulle, Henry, Mia och Elin lägger jag på en kärra. Mat för ett dygn ryms på den. Det är väldigt skönt att slippa bära.



Sedan kör jag ut den vid eftermiddagsfodringen.  Hästarna känner igen motorljudet så de ställer sig genast vid staketet och väntar på mig.



Resten av kassarna ställer jag kvar utanför hagen så är det lätt att bara gå ut på kvällen och morgonen och kasta in maten över staketet.



Kassarna med torrt ensilge uppskattas mycket av hararna så på morgonen ligger det mycket harbajsar runt om och lite lättare har kassarna blivit i vikt. Men det bjuder vi på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0