Krypa in i stugvärmen

Idag är det verkligen stugväder. Full snöstorm med lite blöt snö trots att det är minus 2,5 grader ute. 15-20 cm ny snö igen. Tack vare vinden har den drivit på vissa ställen så där kan det vara mer än 50 cm. Killen som sköter vägen utanför oss hade plogat innan Anders kom hem vilket innebar jättevallar så Anders fick ställa bilen på vägen och så fick vi skotta en liten yta vid Nergården så att bilen precis fick plats och kom undan. Nu återstår ett antal timmar i traktorn för att ploga undan snön på gårdsplanen.

Min lilla väg som jag använt när jag kört ut matkassarna till Mulle och gänget hade snökanter på 50 cm. Nu på eftermiddagen var stora delar av vägen helt utplånad så nu får jag bära ut kassarna för hand i stället. Pust.


Mullegänget har fått mat. Man anar min väg i hagen bredvid.

Ridning och markträning med hästarna hoppade jag över helt idag. Det blir i alla fall inget bra, varken jag eller hästen gillar när det piskar i ansiktet. I stället har jag tagit itu med sista kvartalets bokföring (2009). Nästa vecka ska momsdeklarationen vara inne så då måste det vara klart. Ska göra bokslutet också när jag ändå håller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0