Fler sorter

Så kom äntligen den med det röda bröstet. Tittade ut genom fönstret och där satt domherren under fågelbordet och åt frön som spillts ner. Den är verkligen röd. Man glömmer bort mellan gångerna hur häftigt färgad och lysande den är. Hur jag än spanade så såg jag ingen fru. Fick nöja mig med den ensamma hannens besök.


Domherre

Vi har haft en gäst till vid vårt fågelbord. Det var ett litet gäng med grönsiskor. Mest har de farit runt i tujorna och ätit frön men ibland har de mellanlandat vid foderautomaten.


Grönsiska

Ett enormt gäng med havrefåglar har vi också. De heter förstås inte havrefåglar utan gulsparvar. De älskar havre och i hästarnas lösdrift hittar de vad de söker nere i halmen. De plockar också spillet som blir av de andra småfåglarnas fröätande uppe i trädgården så vi brukar ha en stor grupp även här.


Gulsparv

Kommentarer
Postat av: lena oktav

Jag kommer äntligen lära mig lite fågel sorter!

2010-02-08 @ 20:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0