Ålderstecken

I dag har jag varit på tur till Södertälje. Det var en resa jag tänkt göra väldigt länge men aldrig tyckt mig ha tid. Låter lite löjligt att månaderna går och att det ska vara så svårt att avsätta 4 timmar mitt på dagen. Handlar förstås om prioritering och där har hästarna och gården en förmåga att hamna först.

Nu äntligen är det i alla fall avklarat. Resan orsakades av att jag behövde skaffa mig ett par glasögon. Har klarat mig länge med bara läsglasögon à 10:- på ÖB. Men så provade jag min mammas av en slump vid ett besök hos dem och upptäckte att det öppnade sig en ny värld. Alla färger blev så klara och jag såg alla detaljer. Nu på slutet har det varit lite suddigt på TV:n så det var verkligen dags.


Om ca 14 dagar får jag hämta dem. Sedan börjar den stora invänjningen. Optikern var noga med att informera om att man måste träna sig för att bli bekväm med dem eftersom de är dubbelslipade.
Att välja bågar var en annan knepig historia. Hoppas jag kommer trivas med dem jag valde till slut.

Fy sjutton vad skitig snö och modd det är i stan. Tvättade rutorna på bilen hela tiden under färd. Smutsen gör en deprimerad. Det var så skönt att svänga in på våra småvägar. Vitt, fridfullt, vackert med snötyngda träd och tyst under däcken. Tacka vet jag landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0