Slappardag

En slappardag måste man unna sig ibland. I dag har jag haft en sådan. Det var rätt mycket på morgonen med ny bal. I övrigt är det alltid mycket på morgonen med alla djur som ska ha sitt. Så här brukar min morgon se ut. Vaknar och klär mig. Jordnötter, solrosfrön och havre ska läggas ut i olika behållare till småfåglarna. Vedpannan ska matas på med nytt bränsle, katterna ska matas, hunden ska ha medicin och matas, jag äter frukost. När jag kommer ner till stallet ska Bilbo och Chassi ut, vildkatten matas och så ska Mullegängets foderbur fyllas. Det tar en stund för jag måste köra in flera kärror med hösilage för att den ska bli full. I dag sprang jag ner innan frukost och satte på motorvärmaren på traktorn så den skulle vara varm när jag skulle köra ut en ny bal till Mullegänget.


Mia som hör till Mullegänget slår med hoven mot foderburen om jag är för långsam att fylla på

Lite småpyssel och så var det skidskytte på TV. Det vill jag aldrig missa. Det är så spännande. Sedan lite pyssel med djuren igen och så en omgång skidskytte till. Vilken dag! Sen blev det så att jag inte orkade göra så mycket mer nytta utan det blev lite julklappsletande på nätet. Resten av dagen kopplade jag av och för en gång skull satt jag inte och pluggade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0