Så kallt

I morse dalade det ner lite snöflingor men det var ändå minus 18 grader. Det är verkligen inte vanligt. På förmiddagen fungerade fortfarande alla vattenkopparna utom fårens. Skönt att slippa bära vatten. Kortare köldtoppar verkar de klara men blir det ihållande så fryser det trots värmekabel.

Jag hade tänkt rida och longera men när det är så kallt fungerar det inte så bra med händerna så jag avstod och satsade i stället på julförberedelserna.  Såg en annons på Blocket på en våningssäng. Den skulle passa perfekt i Åstugan. Tyvärr missade jag den med några timmar för en annan hann före. Däremot hittade jag en tavla häromdagen som visade sig passa perfekt till väggen över soffan på övervåningen i Nergården. Det var med hästmotiv så det passar ju bra.

I år har vi gran både i vårt hus men även i Nergården. Den ena är färdigklädd men den i Nergården ska jag hänga på lite mer kulor på. Jag gillar inte glitter i granar utan vill helst ha fina gammaldags kulor och klockor. Jag äger några stycken men man får vara väldigt varsam med dem för de går lätt sönder. Som komplement får det bli lite modernare varianter också.



Nu på kvällen har vi minus 30 grader och vattnet hos Mulle hade frusit. Får ställa in mig på att köra mycket vatten i morgon för risken är väl att det fryser hos de andra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0