Plugget

Tänk vad olika mycket som krävs på olika kurser. De kurser jag läser går på varsin högskola så jag vet inte om det är därför eller om det är vilken lärare som leder kursen. På kursen i ledarskap och coaching, som jag läser, kräver de ungefär 10 gånger mer än vad de gör i den andra kursen, djurs medverkan i vård och socialt arbete. Båda kurser är på kvartsfart och det mostvarar ju 10 pluggtimmar i veckan. På ledarskapskursen lägger jag ner mycket mer tid. Hitintills har vi haft tre tentor, i morgon ska den fjärde vara klar och om ca en månad är det dags för nästa som ska omfatta hela kursen + filmning och en rapport. På den andra kursen har vi haft en tenta då vi gjorde ett grupparbete och lämnade in. En tenta till ska in om en månad och då ska jag hunnit med ett studiebesök hos någon som jobbar med djur i arbete med människor och så ska jag skriva en rapport om det. Ni ser själva hur otroligt olika krav det är. Ledarskapskursen har också mer litteratur och långa föreläsningar. Den rapport som ska in i morgon kommer bli lång. Först har jag läst fyra olika texter/artiklar/uppsatser/böcker som ska sammanfattas. Försök själva att sammafatta en uppsats på 80 sidor på en halv A4-sida. Det kräver en del tankekraft.

Jag har fått samtliga tentor godkända och det är roligt. Det känns att jag kommit in i studietekniken igen och numera blir inte hjärnan överhettad. På sista tentan som jag kände mig väldigt nöjd med fick jag ett väldigt fint omdöme så nu ska jag jobba hårt för att nästa ska bli lika bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0