Nyårslöfte

Vi är utan vatten. Det bara väste i kranarna när man vred på dem. Anders klättrade ner i brunne och det var helt slut på vatten. Nu har det stått avstängt länge för att rinna till och i morgon ska det gå att duscha igen. Kanske var det så att det bildats en ispropp i ledningen i stallet och när den släppte rann det lite ur kranen som inte var helt avstängd. Var det orsaken så återgår allt till det normala. I annat fall blir det inte kul att lokalisera läckan.



Jag brukar aldrig avge några nyårslöften men i år ska jag göra det. Vår dotter har gått över till LCHF-kost och pratat mycket om den. Eftersom jag hört att det är ett effektivt sätt att gå ner några kilo (och det behövs) så tänkte jag att skulle prova under en månad. Det betyder att man ska äta så lite kolhydrater som möjligt och äta mer fett. Nu sitter jag och läser en bok som är skriven av Annika Dahlqvist om denna metod och vad den påverkar i kroppen. Det finns också med en massa berättelser från människor som blivit så mycket friskare av denna kost. Jag känner mig nu så motiverad att testa. Det ska bli spännande att se om jag också upplever alla dessa positiva förbättringar.

Jag önskar er alla ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0