Nya kunskaper

I morgon är det sista dagen det här året. Ett år går fort men det innehåller också väldigt mycket. I år har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har deltagit i ett projekt om landsbygdsutveckling inom  turism och där har det varit många bra kursdagar och föreläsningar. Under året har jag också gått en forbildning i HAE (Horse Assisted Education) och nu går första terminen på mina två högskolekurser mot sitt slut. Jag känner mig verkligen fylld av ny lärdom och ny inspiration.

Kommande år blir också spännande på utbildningsfronten. En av högskolekurserna fortsätter en termin till och till hösten ska jag söka inriktning häst i socialt arbete. Den är nog fruktansvärt svår att komma in på p g a att den är så populär så det är inte säkert att det blir som jag vill. Nu i vår ska jag gå en kurs som LRF anordnar som heter Grön omsorg. Jag ska också delta i 8 kursomgångar i Naturturism som Hushållningssällskapet håller i. Men det allra första som händer är att jag ska gå en kurshelg i något väldigt spännande som handlar om att sätta mål, röja undan alla hinder och nå dem.
Det kommer vara några bra kursdagar till under våren om ledarskap. Jag ska nog gå de gånger jag känner att jag har tid.
Utbudet är ovanligt stort och det är mycket på gång i Sörmland. Så här har det inte varit tidigare så vill man ta del av det gäller det att hänga på för möjligheten kommer inte tillbaka.


Snart är lägersäsongen här och då blir det inga utbildningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0