Julklappen

Jag fick så många fina julklappar i år. En av favoriterna är en fantastisk fågelbok med både underbara beskrivnignar och FÅGELSÅNG. Ja ni läser rätt. Man slår upp fågeln man vill läsa om och så kan man trycka på en knapp och höra hur den låter. Jag som kämpat under hela mitt liv med att lära mig kunna höra vilken fågel som sjunger räknar nu med att de ska bli mycket lättare. Vad underbar utvecklingen är ibland.



Den har också ovanliga beskrivningar av fåglarna. Här kommer ett exempel på nötväckan:
"Pigg och alert och med stor energi springer den, eller rättare sagt kilar åt alla håll på trädgrenarna. Denna kompakta akrobat är en riktig huligan på fågelbordet och jagar till och med iväg stora fåglar med sin spetsiga näbb."
Ni märker att den använder träffsäkra ord om arten och som verkligen ger karaktär åt varje sort.

En bok som varmt rekommenderas till er som är intresserade av fåglar.

God fortsättning på julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0