Harmoni

Vad skönt det är när allt bara känns så harmoniskt. Vintervädret med solen som nu har lyst gör att man mår väldigt bra. Det biter i kinderna och efter ridpasset är det så skönt att vara i stugvärmen ett tag. Jag har nu ridit Bouchette nästan varje dag. Hon har en magisk kraft som gör att jag alltid mår så bra. Det måste vara därför som jag känner verklig livskvalitet just nu. Efter en bister morgon med minus 25 grader ända fram till kl 9.00 blev det något varmare och mitt på dagen i solen tog jag ett litet pass på ridbanan. När solen dalade blev det genast minus 20 grader igen.


På väg till ridbanan

Efter lunch körde jag praktikanten till bussen. Hon har varit här några dagar förra veckan och några den här men nu var det dags för henne att lämna oss. När jag ändå var nere i samhället passade jag på att handla. Fick tidningen Allt om Mat i brevlådan häromdagen och jag blev så sugen på att baka så därför tog jag tidningen med mig och handlade ingredienser till ett snabbakat matbröd och en saffranskaka. Hemma igen kröp jag in i stugvärmen och satte igång med baket. Det var ett riktigt nyttobröd med vetekli, grovt rågmjöl, linfrö, pumpakärnor och en massa andra godsaker. Lätt att röra ihop och sedan in i ugnen i en timme. Gjorde lite stallpyssel och sedan var det dags för nästa bak samt middag. Nu på kvällen har jag kollat på mitt favoritprogram "Arga snickaren".

Harmonin har räckt hela kvällen så jag har nu på slutet suttit och letat artiklar inför nästa tentaomgång. Har fått fram två stycken bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0