Fixar ridbanan

Det slutar aldrig att snöa. Det verkar bli som förra året. Ridbanan blir inte bra när det kommer så här mycket snö och precis som i fjol så blev det inte hårt först utan snön föll och det blir ingen tjäle. Jag såg framför mig att jag inte skulle kunna använda banan på fyra månader och det var ingen kul tanke. Bestämde mig därför för att prova att röja bort snö från den. Jag satte på skopan på traktorn och sedan pressade jag bort snön mot ena kortsidan och tippade. Därefter plogade jag för att jämna ut snösträngarna som var kvar. Det blev ganska bra och det kommer nog bli ännu bättre om ett tag för nu kommer kylan åt att frysa backen så att det blir fastare i underlaget.


så här såg det ut från ryggen på Bouchette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0