Tre gånger på Vårdcentralen

Jag som nästan aldrig brukar vara sjuk och det går långt mellan läkarbesöken har denna sommar hunnit besöka vårdcentralen tre gånger på sex veckor. Först svullande armen upp och det var troligtvis ett ormbett som krävde kortisonbehandling och allergitabletter. Därefter fick jag en hudinfektion som botades med en lång kur av penicillintabletter. Det är bara en vecka sedan jag slutade med dessa.

I morse vid frukostbordet frågade en av barnen vad jag hade på armen. Det var ett bett men runt omkring hade det blivit en röd ring i huden. Jag har haft samma en gång tidigare så jag förstod direkt att det var borelia efter ett fästingbett. Kan inte komma ihåg att det suttit någon just där men det är inte alltid att man märker dem. I väg till vårdcentralen igen och träffade samma läkare. Han behövde bara kasta en snabb blick på armen och skrev sedan ut en ny kur penicillin. Nu har det varit tre gånger så det känns som att det kan räcka.

För varje dag går det bättre och bättre för ridlägerdeltagarna. Många börjar nu märka skillnaden mot när de gör rätt och fel. Steget till att sedan lyckas att göra rätt är stort och ibland svårt så därför är varje tillfälle när det blir rätt så otroligt viktigt. Alla förstår så mycket bätte óckså när de känner skillnaden.


Hämtning av hästar från nattbetet

Kommentarer
Postat av: lena oktav

Klippkort på vårdcentralen? Vilken otur du haft.

2010-08-15 @ 08:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0