Sista lägret

Nu börjar det verkligen bli mörkt på kvällarna. Det är alltid så när jag har mitt sista sommarridläger. Fördelen är att det känns lättare att gå och lägga sig i tid. Lika konstigt varje år att sommaren börjar närma sig sitt slut. Jag gillar bäst hösten men sommaren är härlig med att man kan sitta ute och äta och fika och njuta i skuggan.

I går var vi ute på ön med vårt ridlägergäng. De hade lovat ganska uselt väder i veckan så vi tänkte att det var bäst att passa på. Nu så här i efterhand kan man konstatera att det var ännu finare väder idag. Prognosen sa åska men det har vi inte ens hört på avstånd. Efter bomövningarna på förmiddagen idag hade vi sedan skattjakt vid andra ridpasset. Det gäller att hitta ledtrådarna som slutligen leder fram till skatten. Alla kom runt banan, vissa med lite assistans av mina hjälpledare och till slut klurade alla ut var skatten låg. Tänker inte avslöja var gömstället var men det var så där lagom svårt. Jag trodde när jag hittade på det att alla skulle gissa rätt direkt men så har det inte varit.


Elza var inte med på skattjakten för hon blev halt igår. Troligtvis en hovböld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0