Dusch och knoppning

I dag var det dags för Miljard att visa upp sig på utställning. Vi gör det mest för att det är skoj. De poängen de får då säger ju inte mycket om deras kapacitet på tävlingsbanan. Det var riktigt mysigt att hålla på med förberedelserna. Det var flera år sedan jag var iväg och tävlade med Bouchette och då var jag faktiskt lite less på att duscha häst och knoppa och allt annat runt om. Den här gången kändes det bara roligt och Miljard stod så fint både i duschen och den tid det tog att knoppa honom. Jag var verkligen ringrostig så det tog nog dubbelt så lång tid som vanligt. Miljard skulle starta i sista klassen så vi åkte på eftermiddagen som först. Vi kom fram en liten stund innan han skulle in så det var perfekt tajmat. Jag såg redan innan vi gick in att alla hade fått väldigt låga poäng så jag förstod att det var en sådan domare. Även Miljard fick lågt, det lägsta han någonsin fått. Skritten blev fin men i traven fick jag inte till bjudningen och påskjutet så där blev det dålig poäng. Rosett, plakett och pris hade vi i alla fall med oss hem.

Han var så snygg när han gick ut i hagen med sin lockiga man när vi kom hem och han var så ren så han blänkte i hårremmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0