Ridlektion utan tränare

Åkte till Gnesta för att träna för min tränare med Totte. Min lektion börjar kl 17.00. Totte och jag var sen p g a alla lera han satt fast på kroppen. Nästa gång jag köper häst ska jag välja efter hur renliga de är av sig. Undrar hur säljaren reagerar på en sådan fråga?

Vi var på plats 5 minuter före vår tid så vi skyndade oss in i ridhuset. Tränaren hade inte kommit ännu så vi skrittade runt en stund och travade sedan lite joggande. Ännu ingen tränare. När det gått lång tid bestämde jag mig för att göra ett eget rejält arbete med Totte så då jobbade vi med galoppen - öppnor, samla lite, volter och så massor med fattningar. Ingen tränare dök upp så efter en timme skrittade jag av och sedan åkte vi hemåt.


Totte (längst bort) tillsammans med Musseron och Miljard

Körde in till Stjärnhovs ridhus på hemvägen och hämtade en säck morötter. Träffade min kompis som fått sin andra häst halt också. Den här gången var det en sårskada som jag inte tror blir något problem bara hon rengör noga varje dag. Det var som en ficka på ballen som hade börjat vara sig.

På de guppiga och dåliga grusvägarna som är på väg upp till oss lyckades jag tappa en del från avgassystemet. Jag hörde att det  slog och raspade och misstänkte att något var på gång. Höll koll i backspegeln och fick plötsligt syn på att det låg något på vägen. Bara att stanna och hämta. Inte så allvarligt men bra att slippa köpa en ny del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0