Några utflykter

I går var jag iväg på SRR:s (Sveriges ridlägerförbunds) årsmöte. Det gick av stapeln på Nybyggets ridläger. Ordförande i föreningen bor där så det blir naturligt att det oftast hamnar hemma hos dem. För mig passar det bra eftersom det inte är så långt bort (ca 8 mil). Det var inte så jättemånga där men oftast är det så att det blir bättre diskussioner och händer mer när församlingen inte är allt för stor. Jag hade några förslag när det gällde skrivningen av avbokningsregler och att vi skulle försöka få fram en försäkring för avbeställningsskydd. Det är oftast så att när man önskar något åker man själv på att jobba fram det och så blev det även denna gång. Jag känner mig väldigt motiverad att ända på det gamla så jag åtog mig det gärna. Blev dessutom vald till revisor. Jag har jobbat mycket inom föreningsvärlden under mitt liv men just den posten har jag aldrig haft förut.

I dag har jag varit iväg till en gård några mil härifrån och tittat på en ponny som jag ev skulle låna in till verksamheten i sommar. Ponnyn heter Bilbo (vi har ju redan en Bilbo) men den kallsa för Billy som tur var. Han och jag fick en fantastisk kontakt direkt. Väldigt trevlig och social. Tyvärr visade det sig att han inte var riktigt ren i bakbenen så nu ska ägaren prova att ta ut min equiterapeut - Sverker, för att se om det går att behandla. Håller tummarna.


Billy

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, är det den som har så roliga tänder? Den har stått på vår ridskola!

2010-04-24 @ 19:59:08
Postat av: Lena

Hej Julia! Billy har stått på Sigtuna ridskola. Det vore väldigt roligt om du kunde berätta mer om honom. Var han bra att rida, var han där länge, varför sålde de honom, vad var det som var roligt med tänderna osv.

2010-04-24 @ 23:07:09
Postat av: Julia

Hm, det är kanske inte samma ponny! Han var bara hos oss en kort tid för att vi hade ont om hästar.. Nej, den Billy vi hade lite underliga tänder, men inga problem av det! Är han lite äldre? Dom är onekligen väldigt väldigt lika om det inte är samma häst! :P

2010-04-27 @ 07:26:31
Postat av: Julia

Nu kollade jag på några bilder och det verkar helt klart vara samma Bilbo! =) Han stod på våran ridskola i max ett halvår, jag tror det bara var några månader. Inte för att han inte funkade tror jag, utan snarare för att han var en äldre herre och våra hästar går rätt tufft ibland. Men han är väldigt trevlig i dressyren med en duktig ryttare och var snäll mot nybörjarna också! Jag minns inte jättemycket av honom, jag är storhäst-ryttare - men vad jag vet funkade han toppen! =)

2010-04-27 @ 07:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0