Mycket bra lektion

I dag har det varit en sådan där stall och hästdag. Med det menar jag att jag inte hunnit något annat egentligen. Varje dag mockar jag grusytan i lösdriftarna men så blir det dagar när det ska halmas, köras ut ny foderbal, rensas upp gammalt foderspill runt foderborden o dy. Är det mycket sådant tar det tid. Förra året hade jag småbalar av halm men i år gick det bara att få tag på stora rundbalar som väger ca 200 kg styck. Har nu kommit på en bra teknik med att köra ut med traktorn. Jag börjar i en lösdrift. Sveper av lager för lager tills det är lagom mycket utspritt där. Sedan tar jag det som är kvar av balen och kör vidare med till nästa ställe. Det fungerar jättebra.



Efter en sen lunch var det dags att borsta av Totte och göra honom i ordning för att åka på träning. Varje vecka åker till vi till ett ridhus i Gnesta där jag rider för min tränare Gunilla. Jag har ridit för henne i massor med år. I dag gick Totte super. Efter att han har haft en svacka går det nu bara bättre och bättre.  Jag fick ett riktigt sug i bettet och en bra takt och plötsligt var det hur enkelt som helst att sitta på honom i traven. Alla som provat honom vet vad jag pratar om. Roligt när det blir en så bra känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0