Globen

Nu har jag varit på Globen. Åkte upp på fredagen och gick och shoppade. Det är alltid så skönt att gå i Annexet när det inte är trångt. Jag gör det alltid en dag när jag inte ska gå på föreställning. Då har jag gott om tid på mig och kan strosa runt i lugnt tempo. I år skulle jag inte handla så mycket hade jag tänkt. Planen var ett nytt regntäcke åt Totte och det fixade jag snabbt på Börjes. Nackdelen med att köpa täcken är att det är tungt att bära omkring på dem. Sedan tänkte jag titta på nya ridbyxor. Mina favoriter här hemma är helt utslitna så det var hög tid. När jag började med titta och prova byxor hade jag lyckats få några kassar till i händerna så nu började det bli jobbigt. Vet ni hur stora provrummen är? Man kommer precis in när man sedan ska röra sig när man byter kläder stickar armar och ben ut genom skynket åt alla håll. Att knyta av sig skorna var nästan omöjligt. Det blev rätt svettigt till slut. Det blev inga ridbyxor heller. Vet inte hur man ska vara skapt men de är alltid jättetajta över vaderna (jag har väl för mycket muskler). När man väl baxat upp dem så är det verkligen en plåga att böja knäna. Och hur rider man om man inte kan böja knäet? Åkte till Hööks på hemvägen och köpte ett par billiga där i stället och de går att böja knäna i.


Några inköp

Övernattade i Stockholm och var på plats i Globen kl 9.00 för att se dressyr Grand Prix. Fem timmar dressyr det är härligt. Det började med fyra ponnyekipage som red varsitt kürprogram. Jag gillar att se ponnyer. Har en stor del av mitt hjärta där sedan tiden mina barn var ute på ponnytävlingar. Sedan startade de stora hästarna. Många svenskar med - kul. De man trodde mest på fick tyvärr en hel del missar så i topp blev det tre holländare. En av de allra bästa av svenskarna och som gjorde mig väldigt glad var den unga ryttaren Nina Hofmann (21 år). Superbra ekipage, just så ska det se ut tycker jag. En häst som inte en sekund var bakom lod, som bar sig själv och det såg lätt ut. Fortsätter hon så kommer hon klå samtliga i startfältet en vacker dag.
När man sedan åker hem är man så inspirerad. Jag hoppas de visar lite dressyr på TV också så man kan spela in.

Nina Hofmann på sin fina häst


Kommentarer
Postat av: Moa

Den där boken "stora boken om ridning" har jag med, gillar den mycket. Du kommer inte att ångra dig! Fina bilder och utförligt skrivet. Man får många tips.

2009-12-02 @ 18:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0