Lotta på besök

I dag kom Lotta på besök. Lotta lärde jag känna när hon hyrde Mulle av mig en vinter. Efter det har Lotta både varit på ridläger på Rocklösa och jobbat som ridlägerledare i flera år. Efter Mulle köpte Lotta sig sedan en ponny och det var Rasmus, alltså numera våran Rasmus. Hon tävlade med honom i både dressyr och hoppning och ibland fick jag låna honom till mina ridläger. När Lotta sedan skulle gå över på häst ville hon att jag skulle köpa Rasmus av henne. Jag sa nej från början för jag tyckte att jag inte skulle ha fler äldre hästar utan i så fall satsa på en yngre. Tillslut lyckades jag bli övertalad och så kom Rasmus alltså till Rocklösa. Jag har inte ångrat det köpet en enda sekund. Han är verkligen en toppenponny - en riktig gentleman. Eftersom han är på gränsen till stor häst och 50 % fullblod så passar han utmärkt både till vuxna och barn. Och alla älskar honom.


Rasmus och Lotta

Det är så roligt att Lotta kommer och hälsar på ibland även om det numera kanske inte blir så ofta. När Lotta rider Rasmus omvandlas han till en alert herre som kröker på nacken. Rasmus kräver sin ryttare så det är inte så många som lyckas rida honom lika fint.


Lotta på ridläger sommaren 2005

Kommentarer
Postat av: Mickan

Han ser rätt lurvig och gullig ut Rasse! :-)

2009-12-17 @ 14:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0