Jag hämtar ca 10 000 små kryp

Svaret på veckans fråga var Grattis. Igeland var först med rätt svar, GRATTIS. Alla kanske tyckte det var lätt eftersom vi numera bara har en skimmel kvar på gården. Men det kan också komma bilder från hästar som funnits tidigare på Rocklösa så det gäller att titta noga.


Grattis

Jag hämtade granen idag som vi ska ha inne i jul. Jag hade tidigare tittat ut vilken jag skulle ta. Tänk vad svårt det är att hitta rätt när det kommit en massa snö. Jag fick gå och försöka slå av snön från grenarna för att kunna avgöra vilken det var. Den fick sedan stå i sadelkammaren för upptining och avrinning. I morgon kommer den in i huset för att kläs. Med sig har den 10 000 små kryp. Det läste jag om i tidningen häromdagen. I varje gran finns det ca 10 000 små kryp av olika slag. Många av dem är värmekänsliga så de klarar inte att flytta in i våra varma rum. Men en och annan överlever säkert. Jag ska studera granen lite mer ingående i år för att se om jag ser någon av dem.



Tänk att Bouchette är brunstig i den här kylan. Hon har varit så grinig de sista dagarna så jag misstänkte att det var något sådant på gång. I morse stod hon och kelade med pojkarna och gjorde sig till. Vi hade minus 21º så det borde kyla ner sådana känslor, men icke.


Bouchette kelar med Musseron och Totte vill också vara med

På eftermiddagen åkte jag iväg och handlade lite julklappar. Hämtade Ola vid tåget i Södertälje. Det var försenat med en halvtimme så vi var hemma först vid 21.00.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Är det inte Balett?

2009-12-23 @ 16:29:53
Postat av: Lena

Helt rätt Emelie. Olycksfall i arbetet. Rättat nu.

Lena

2009-12-23 @ 22:17:59
Postat av: Emelie

Sånt händer ;) hoppas allt flyter på på gården :) kram

2009-12-24 @ 11:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0