Mycket besök

Jag vaknade redan fyra i morse. Det var så många tankar om dagen som väckte mig. Innan gårdsbutiken skulle slå upp sina dörrar kl 10 så var det tusen saker att förbereda. Det som tog mest tid var att plocka upp svamp till utställningen och sätta namnlappar på alla tallrikar. Sedan var det också en massa som skulle ställas fram på olika bord utanför butiken och smakbitar som skulle skäras upp.
 
10 minuter innan 10 kom första kunden. Den första timmen var det riktigt lugnt men sedan vällde det in folk i olika omgångar. Det bästa är när det är en eller två bilar samtidigt för då hinnar man prata, visa och så blir det inte lång väntetid på att få betala. Korven som var smakprov var populär och även de olika viltkorvarna. Både ankägg och hönsägg tog slut, de kunde jag haft mer av.
 
Det var ett elände att få ihop svamp till utställningen beroende på den extrema torkan men bordet blev i alla fall fullt och det var folk där hela tiden och tittade.
 
Sammalagt kom det nog ca 150 personer. Precis som i fjol och försäljningen var också ungefär den samma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Evasdotter

Härligt att höra! Wow ni fick verkligen många besökare och jag är imponerad av ditt arbete!

Svar: Tack, Pernilla Nilsson
Rocklösa

2016-09-12 @ 09:10:03
URL: http://pvn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0