Höstplanering

Nu börjar tiden med att hösta in sig, som jag brukar säga. Det är en härlig period då man känner att man avslutar olika saker. Skörden är inne, djur slaktas, flyttning av djur för att beta av det sista, plocka alla äpplen, måla så mycket man hinner innan kylan och i största allmänhet se till att förråden är fyllda med vinterns behov.
 
Det är därför som hösten är så härlig för det blir liksom ett avslut på en hektisk tid.
 
I dag var jag iväg på min nätverkslunch som återkommer varje vecka. Jag försöker vara smart och uträtta lite annat när jag är ute och åker. Oftast blir det att hämta någon vara till gårdsbutiken, handla djurfoder eller något annat. Lunchmötena blir mer och mer givande varefter jag lär känna de andra deltagarna. Just när vi träffas på tu man hand blir det en djupare relation som man sedan har glädje av i fortsättningen. I dag hade jag ingen sådan träff inbokad efter lunchen vilket var skönt. Det är så mycket att göra just nu på gården. Bl a plockade jag björnbär när jag kom hem. De ska jag ha till nästa års gourmetvandringar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0