Så fina där de står

 
Mina kor har verkligen blivit tama och håller hela tiden koll på vad jag gör på gården. De ställer upp sig alla tre och så står de där med mina färgade öron som sticker ut och kikar. Ett mu då och då kan man också få höra.
 
De är helt besatta i äpplen så de håller koll på mina fickor. Tror man kan få dem att göra det mesta med en äppelmuta.
 
Idag var det dags att köra ut en ny ensilagebal till dem. De tre har satt i sig en hel på ca 2 veckor. Det är ett bra foder som jag har skördat på Sjögärdet. Inte så grovt och med många olika sorter. Den vallen har legat vädligt länge. Det blir inte så hög skörd men uppenbarligen smakligt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0