Nästan värmeslag

Det är verkligen värmerekord idag. Minst 25 grader och i solen så mycket mer. Jag gick runt och slog ner stolp och lagade trådar runt en av våra vallar. När Anders kom hem spände jag upp några trådar och sedan kunder vi med lösa hästar lotsa ut dem på betessläppet. Lycka! Alla tryckte genast ner sina mular och bara åt. Jag älskar djur i hagarna. Det är så vackert att titta på dem.
 
Det var oerhört varmt att fixa med staketet och efter det gjorde jag mer fysiskt. Det var dags att få ut borden som ska användas vid gourmetvandringarna. Två turer upp för branten på berget bl a. Det känns att kondisen inte är på topp efter vintern.
 
För en gång skull är jag nu också klar med momsdeklarationen. Flera dagar innan sista datum. Jag satt en stund på kvällen och matade in siffrorna i datorn. Nu dröjer det tre månader till nästa gång. Fast då kommer det ta längre tid. De första månaderna på året har vi ju inte så mycket aktivitet och då blir det heller inte så många verifikationer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0