Trollberget

Nu har vi flyttat ut kossorna och deras kalvar till Trollbergshagen. Den är ju enormt stor men de har bara hållt sig i ena kanten än så länge. När jag kom ut sent i går kväll och skulle mata Ettan så hittade jag inte den andra kalven. Den har vi döpt till Nougat för hon har doppat hela sin nos i choklad och är så brun och fin om mulen. Jag letade en stund men hittade henne inte. Det är otroligt hur korna kan gömma sin kalvar. En bra strategi när de är vilda men jobbigt för oss ägare när vi ska hitta dem.
 
Både i går och i dag har vi haft boendegäster i Lillstugan. Två olika svenska familjer som är ute på semester har sovit över här. I morse var de barnen med och matade djuren och idag fick den andra familjens barn åka fyrhjuling med mig när familjen ville besöka gårdsbutiken.
 
Den här veckan har jag också besök från tre olika BNI-kolleger. I går fick jag möjlighet att prova de mest miljövänliga städartiklarna som finns på marknaden. Är faktiskt väldigt nöjd med dem. Det har t o m blivit riktigt kul att städa.
I dag var en kille som arbetar med kiropraktik här och i morgon kommer en kvinna som har ett trädgårdsservice-företag. Det är väldigt bra att träffas så här två och två så man lär känna varandra bättre. Tanken är ju att man ska hjälpa sina kolleger att göra affärer och då krävs det att man vet mycket om den andra.
 
Jag mötte killingarn på dagens besök i Trollbergshagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0