Lite rörigt

Ett riktigt rejält åskoväder pajade vårt internet så nu är det många dagar som jag inte varit inne på datorn. När jag väl kom in så låg mitt förra inlägg kvar och hade uppenbarligen inte blivit publicerat. Det är nu gjort och så kommer det några rader här. Det blir alltså två att läsa som lagts ut idag.
 
Äntligen har våran kossa Nickolina repat sig och verkar piggare och piggare för varje dag som går. I dag flyttade vi henne och kalvarna till en återväxtvall. Hon behöver verkligen äta upp sig nu så hon får det bästa betet vi kan uppbringa. Vår andra ko Sessan förlorade vi tyvärr. Det hände när vi var bortresta på bröllop. Hon blev sjuk av något och kunde inte styra sin bakdel. Tillslut kunde hon inte resa sig längre och ett dygn efter vi åkt bort lämnade hon det här livet. Oerhört tragiskt och jättejobbigt för vår granne som var djurvakt under dessa dagar.
 
Jag glädjer mig nu åt att jag har två fina kalvar. En av varje kön. I dag filmade jag dem så du som vill se hur mycket spring en kalv har i benen får gå in på vårt instagramkonto rocklosagard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0