Gårdsbutiken

I år är det mycket mer besökare i vår lilla gårdsbutik. Jag tror det beror på att jag ändrat på öppetiderna. Numera har vi öppet alla dagar 9-20 om vi är hemma, vilket jag nästa alltid är. Kunderna får ringa innan de åker eller så ringer de mig när de kommit hit och då tar jag mig till butiken så snabbt jag kan. Den ökade tillströmningen har gjort att många varor tagit slut. I dag åkte jag iväg till gården där jag köper korv och kött från nöt. Hon har världens godaste falukorv, gårdskorv och wienerkorv. Korv är populärt hos kunderna och alla jag har i butiken håller högsta klass. Gårdskorven t ex innehåller 97-98 % fint nötkött. Resten är kryddor.
 
Anders och jag passade också på att äta ute för en gång skull i samband med hämtning av varor. En härlig kväll att sitta ute och njuta av att någon annan lagat den goda maten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0