Är tillbaka

Det blev ett ovanligt långt uppehåll på skrivandet på min blogg. Orsaken var att vi varit på bröllop ända nere på västkusten. Vår dotter Martina gifte sig med sin Fabian. Jag är ju lite partisk förstås men de var verkligen stiliga och vackra när de kom ut för att gå till vigselplatsen. Det var en härlig dag med trevlig stämning, inget regn, otroligt god mat, trevliga tal, mycket skratt och härlig dans in på natten.
 
Innan det var den stora dagen så hade jag plockat med mig blåbärsris från Rocklösas skogar och en stor bukett med härliga sommarblommor från våra hagar. Jag hade uppdrag att göra i ordning blommorna till middagsborden, sätta upp strutar med ris att kasta över brudparet, blanda dryck och ställa ut på en station under tipspromenaden och lite annat pyssel.
 
Nu är jag tillbaka i vardagen igen och på programmet står att slå ett gärde i morgon, städa i Nergården både för de gäster som kommer på lördag och ska bo i fjorton dagar men även till två personer som ska bo med B&B i två dagar innan dess.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0