Jag älskar måndagar

Måndagen är en härlig dag. Då sitter jag en del vid datorn och styr upp veckans arbete. Har jag jobbat riktigt hårt i helgen brukar det även vara en återhämtningsdag med lång frukost och senare långfika. Efter administrativt arbete blir det alltid lite jobb ute. En perfekt mixad dag.
 
I dag kom det nya gäster i Lillstugan. De stannar i två nätter. Jag visade båten och sedan handlade de lite i gårdsbutiken. Gänget i Nergården plockade en del svamp igår, provade fiskelyckan och idag var de på utlykt till Mariefred och Gripsholm.
 
När jag skulle mata kalvarna i morse var de inte kvar i hagen. Både de och  kossan hade tagit sig in i Hagstugehagen. Tur att Anders och jag fixade staketet på Golfbanan. Jag lotsade över dem dit och sedan visade jag att de kunde gå mellan vallen och Golfbanan. Det är bra för då kan de äta både löv och olika örter förutom det som odlas på vallen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0