När jag blundar

Den här helgen har jag kapat så mycket ved så när jag blundar ser jag en massa vedträn. Jag är nöjd med mitt arbete för allt som skulle upp på kapen är klart. Nu återstår det en del att klyva.
 
Den underbara våren gör att man gärna jobbar ute. Vi passade även på att elda upp en rishög nere vid Åstugan. Den har legat där länge. Bredvid hade det ramlat en mindre asp så de grenarna blev vi också av med i elden. Aspen hade ramlat över en trädgårdsgrupp i plast. En stol var helt trasig så den får åka på tippen.
 
Jag tog en runda för att se om det kommit några tussilago men det fanns inga på Rocklösa. Däremot hittade jag mycket fina fågelfjädrar. Misstänker att de kommer från min tupp som någon rovfågel tog i vintras.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0